Honda CR-Z 1.5GT hybrid "Type-R"

Honda CR-Z 1.5GT hybrid

Demoauto myynnissä -> https://www.nettiauto.com/honda/cr-z/12854347

Nyt olisi komia ja harvinainen Honda CR-Z paranneltuna vailla uutta omistajaa. Vuosien saatossa laiteltu ja hyvässä pidossa ollut futuristinen Honda CR-Z 1.5 GT sport hybird. Auton ovh on aikoinaan ollut 30t€ ja lisäksi on otettu n. 5t€ maksavat maahantuojan "Type-R" levike/hiilikuitu ja sisävalopaketit. Pakettiin kuului myös Mugen takaspoileri (saa mukaan), joka jälkeenpäin vaihdettu hillitympään. Autoa varusteltu mm. hifien, alustan ja moottorin hengityksen osalta yli 6t€:lla.

Blogijuttu hifi- ja vaimennusprojektista löytyy -> https://www.audiokit.fi/kirjoitus/projekti-honda-cr-z-hifit-ja-vaimennukset-uudelle-tasolle


Kuvia yksityiskohdista

Moottorin ilmanottoa on parannettu Takeda SRI:llä (short ram intake), sekä imusarja on vaihdettu avarampaan Honda FIT 1.6 (Jazzin jenkkiversio isommalla moottorilla) ja ryppymaalattu punaiseksi. Imusarja on vastaava kuin Spoon, josta löytyy lisätietoa: https://spoonusa.com/spoon-intake-chamber-red-cr-z-zf1

Öljy- ja syylärinkorkit on vaihdettu Mugen versioihin, sekä konepeltiin on asennettu kaasujouset ja vakio tikku on poistettu. Viimeisessä kuvassa näkyy myös D2 alusarjan jäykkyyssäätönuppi. Säätö onnistuu myös helposti takaa irroittamalla kontin kyljissä olevat luukut, joiden alla näkyy iskarin päät. 




Koska kyseessä on hybridi, niin autossa on luonnollisesti sähkömoottori ja akku. CR-Z tapauksessa pelkällä sähköllä ei pysty ajamaan, vaan sähkömoottori toimii polttomoottorin rinnalla antaen lisävoimaa kiihdytyksissä ja ottaen energiaa talteen kontissa sijatsevaan akustoon hidastaessa. Tällä saadaan kulutus ja päästölukemat pieneksi, mutta myös vääntöä löytyy n.200Nm heti nollista. Sähkömoottorin käyttäytymistä voi vaihtaa Sport/Normal/Eco painikkeilla, joka myös vaihtaa mittariston väriä Punainen/Sininen/Vihreä, sekä Sport asennossa ohjaus jäykistyy ja kaasupolkimen vaste herkistyy.

CR-Z taitaa olla maailman ainoa hybridi, missä on 6-vaihteinen manuaalilaatikko. Laatikko onkin erinomainen ja toimii todella napakasti. Tässä autossa toimintaa on vielä paranneltu Buddy Clubin short shifterillä, joka pienentää hieman kepin liikerataa. Vaihteiston nuppi on myös päivitetty EP3 Type-R:stä. Lisätietoja short shifteristä: https://jhpusa.com/products/buddy-club-racing-spec-quick-shift-2010-crz-6mt

Viimeisessä kuvassa näkyy myös ledivalaistut CR-Z logoilla olevat kynnyslistat, jotka ovat siis alkuperäinen lisävaruste.



Vakiona auton sisäverhoilu penkkeineen on harmaata raitakangasta ja todella helposti likaantuvaa. Tähän autoon on tilattu USAsta Clazzion mallikohtaiset penkinpäälliset, jotka istuvat kun olisivat alkuperäiset nahkapenkit. Lisänä asennettu myös mallikohtainen säädettävä keskikyynärnoja säilytyskotelolla, joka tilattiin Singaporelaisesta erikoisliikkeestä.

Konttia suojaa Hondan alkuperäinen kaukalomatto CR-Z logolla, ja jalkatiloissa on mallikohtaisesti muotoillut 3D Maxpider matot, jotka on helposti pestävissä ja suojaa todella hyvin lattiaverhoilua. Nämäkin tilattiin USAsta ja maksoivat melkoisesti.

Ovet on myös verhoiltu uudestaan tyyliin sopivalla hiilikuituvinyylillä. Hiilikuitukuvioisia somisteita löytyykin autosta paljon sisältä ja ulkoa. Konepelti on myös teipattu 3M hiilikuituvinyylillä TOM Oy:n toimesta.



Hifien ja vaimennusten osalta linkki löytyy artikkelin alusta, mutta tässä vielä muutama kuva mm. soittimen Android Auto ominaisuudesta. Toisessa kuvassa myös alkuperäiseen sisävalopakettiin kuuluva ledivalaistu kaiutinrinkula. Ritilä on myös maalattu mustaksi Plasti Dip kumimaalilla. Kojelaudassa sijaitsevat diskantit ovat suunnattavat ja kontin kaukalomaton alta paljastuu ledivalaistu 10" subwoofer ja vahvistin pleksin alla.



Pakopuolta on paranneltu mallikohtaisella Remus catback putkistolla, joka sisältää uuden takadiffuusorin keskiulostulolla. Putkien päissä on myös aitoa hiilikuitua olevan somisteet Remus logoilla. Etu- ja taka, sekä ratin Honda merkkeihin on asennettu punaiset Carbon insertit tyylin mukaisesti.



Ja koska kaikki CR-Z on valmistettu Japanissa, niin kesävanteina on samuraityylin Dotz Kendot 17" koossa. Venttiilinhatut ovat myös aitoa hiilikuitua Hondan logoilla.

Talvivanteet ovat Hondan alkuperäiset erittäin laadukkaat ja kevyet Enkein valmistamat. Keskimerkit on myös päivitetty puna-mustalla Carbon kupeilla ja mutterit ovat D1 Spec alumiiniset. Lisäksi jarrusatulat on maalattu punaiseksi.


Mikäli kiinnostuit niin tarkemmat tiedot hintapyyntineen löytyy Nettiautosta:


- Kimmo / Audiokit








Kommentit

Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi kommentin.